Köpvillkor


Dessa köpvillkor gäller för köp av varor på Lesdeux.se (“webbplatsen”) med leverans i Sverige och du ingår avtal med: 

LES DEUX ApS

Organisationsnummer/CVR nummer: 33506465

Raffinaderivej 10, building J

2300 København S
Danmark

customercare@lesdeux.com 

(”Oss”, ”Vi”, ”Les Deux”) 

1. Ingående av avtal

1.1 När du gör en beställning på webbplatsen accepterar du även dessa villkor (”Villkoren”). Därutöver hänvisar vi även till den svenska konsumentköplagen, då även dessa villkor gäller.

1.2 När du vill göra en beställning väljer du varor genom att lägga dem i din varukorg. Du kan se, ändra och ta bort de utvalda varorna i din varukorg ända fram tills du klickar på "Fortsätt till kassan", när du likaså blir ombedd att acceptera villkoren.

1.3 I kassan kommer vi be dig om att ange ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Du kommer också att bli ombedd att välja leveranssätt. Här kan du kontrollera att innehållet i din beställning stämmer överens med dina önskemål. Därefter väljer du "Fortsätt till säker betalning" för att ange dina betalningsuppgifter. Genom att slutföra köpet tar vi emot din beställning.

1.4 Vi kan inte alltid garantera att vi kan leverera de varor du hittar på vår webbplats inom en rimlig tidsram. Det kan även förekomma oavsiktliga fel och eller avbrott i systemet, vilket kan leda till stavfel och felaktiga priser. Du ingår därmed först ett bindande avtal med oss när du har mottagit en orderbekräftelse från oss på den e-postadress som du uppgett vid beställningstillfället.

1.5 Vi ingår inte köpeavtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

2. Priser och betalning

2.1 Alla priser på webbplatsen är angivna i svenska kronor inklusive svensk moms.  Vi tar förbehåll för eventuella extra tullavgifter, moms eller andra extra kostnader som kan förekomma i förbindelse med ditt köp.

2.2 Vi accepterar följande betalningsmedel: Visa, Mastercard, Maestro, PayPal, Swish och Klarna. Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

2.3 Vi använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din betalningsinformation med SSL (Secure Socket Layer protocol). Det betyder att din information inte kan avlyssnas. Vår betalningsleverantör uppfyller kraven för PCI DSS. Betalning på hemsidan är även godkänd av 3D-secure.

Vi tar ut en avgift vid betalning med vissa kreditkort som motsvar den avgift som tas ut av betalkortsutgivaren. Avgiften kommer att anges i samband med val av betalningsmedel.

2.4 När vi mottar din beställning reserverar vi beloppet på ditt kort, men beloppet dras först från ditt konto när varan skickas från vårt lager.

3. Leverans

3.1 Varor som vi har i lager kan vanligtvis förväntas levereras inom 2-4 arbetsdagar. Du kan välja den fraktmetod som passar dig bäst:

- DHL Economy ODD
- DHL Express ODD

Vi levererar till adresser i hela Sverige, men endast på fastlandet och brofasta öar.

3.2 Vi förbehåller oss rätten att ändra fraktmetod för en beställning baserat på beställningens innehåll. Ändringen av fraktmetod kommer inte att medföra extra kostnader för dig. Om inte annat uttryckligen avtalats ska de angivna leveranstiderna anses som vägledande och utan ansvar.

4. Retur och reklamation

4.1 Vi strävar alltid efter att leverera tillfredsställande produkter och vi erbjuder därför gratis retur av ditt köp inom 30 dagar oavsett orsak. Returer av varor ska alltid ske i originalskick, dvs. med etiketter, prislappar, skokartonger och liknande intakta. Varan ska skickas till vårt lager.

Returadress:
LES DEUX APS
Oldenvej 29A
3490 Kvistgaard
Danmark

4.2 Konsumentköplagen gäller för varuköp. När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år.

4.3 Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. En reklamation som görs inom två månader efter att felet har upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.

4.4 I vissa tillfällen kan vi be dig om att returnera den defekta varan så att vi kan undersöka den. Du måste därför förvara varan säkert tills du har varit i dialog med oss ​​och vi har kommit överens om den fortsatta processen för att gå vidare med reklamationen.

4.5 Om reklamationen är berättigad kommer vi erbjuda antingen en reparation, en ny vara eller en hel eller delvis återbetalning.

4.6 En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


  • Ångerrätt
  • 5.1 Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Fristen för 14 dagars ångerrätt börjar löpa från:

    • den dag du hämtar ut eller mottar dina varor, eller
    • den dag du hämtar ut eller mottar den sista varan i din order om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras enskilt.

    5.2 För att kunna utöva din ångerrätt måste du meddela oss detta via brev eller e-post. I ditt meddelande måste du tydligt meddela oss om att du önskar att använda din ångerrätt. Du kan göra detta genom att skicka ett e-postmeddelande till oss med ditt namn, ordernummer och tydlig indikation på att du önskar utnyttja din ångerrätt för hela eller delar av beställningen. För att tillämpa ångerrätten får du gärna fylla i vår ångerblankett längst ned på sidan eller Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här.

    5.3 Ångerfristen betraktas som gällande om du skickar ditt meddelande om utnyttjande av ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut. Du kan inte ångra köpet genom att bara vägra att ta emot din beställning utan att tydligt meddela oss (se punkt 5.2). Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala dig köpbeloppet inklusive leveranskostnader ( dock inte extra kostnader på grund av val av annan leveransmetod än den billigaste leveransen som erbjuds). Vi återbetalar din betalning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi mottog ditt meddelande om att du använder ångerrätten, se vidare nedan.

    5.4 Vi kommer att göra en återbetalning till samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen om inget annat har avtalats.

    5.5 Vi kan tillbakahålla återbetalningen tills vi har fått varorna i retur från dig alternativt att du lämnar ett bevis på att varorna har sänts i retur till oss. Du ansvarar för eventuell värdeminskning av varan om den har hanterats utöver vad som krävs för att kunna fastställa varans typ, egenskaper och funktion.

    6. Presentkort

    6.1 Det är möjligt att köpa presentkort på webbplatsen. När du köper ett presentkort accepterar du även våra köpvillkor. Presentkort kan köpas och användas för köp online på Lesdeux.se.

    6.2 Betalning av presentkort kan endast göras via de betalningsmedel som nämns i avsnitt 2.2 ovan. Presentkortet utfärdas av Les Deux ApS.

    6.3 Presentkortet kan användas för att betala hela eller delar av din order. Om presentkortets värde inte täcker det totala beloppet för den önskade beställningen kan mellanskillnaden på beställningen betalas med de andra accepterade betalningsmetoderna som anges ovan under punkt. 2.2.

    6.4 Om din beställning på webbplatsen innehåller både presentkort och fysiska varor, kommer presentkortsbeloppet att dras från ditt konto vid köptillfället, medan beloppet för de fysiska varorna kommer att dras från ditt konto när vi sänder varorna från lagret, i enlighet med dessa köpvillkor.

    6.5 Presentkortet skickas elektroniskt och kan användas direkt efter utfärdandet.

    6.6 Presentkortet är giltigt i tre (3) år från inköpsdatum. Vid köp av presentkort omfattas du av ångerrätten som anges ovan under pkt. 5. När giltighetstiden har gått ut kan presentkortet inte användas för köp av varor, men det kan fortfarande lösas in kostnadsfritt från utgångsdatum och noll-tolv (0-12) månader framåt. Presentkort äldre än fyra (4) år från inköpsdatum kan inte användas, återaktiveras eller lösas in mot kontanter.

    6.7 Vi tar inget ansvar för utfärdade presentkort, då du som kund bär ansvaret för presentkortet och därmed risken för att presentkortet försvinner, stjäls, missbrukas eller liknande.

    6.8 Les Deux förbehåller sig rätten att göra ändringar i villkoren för presentkort löpande och utan föregående meddelande. De gällande villkoren finns på webbplatsen.

    6.9 Om du har några frågor angående ditt presentkort är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på följande e-post: customercare@lesdeux.com

    7. Ansvarsfriskrivning

    7.1 Det kan förekomma information på vår webbplats som innehåller typografiska fel, oriktigheter eller utelämnanden. Vi förbehåller oss rätten att korrigera fel, oriktigheter eller utelämnanden, att ändra eller att uppdatera information eller att avbryta beställningar om informationen på webbplatsen är oriktig när som helst utan föregående underrättelse (även efter att du har skickat din beställning).

    7.2 Vi kan utan föregående meddelande ändra villkoren för alla framtida beställningar på webbplatsen.

    8.Frågor och klagomål

    8.1 Om du har några frågor, kommentarer eller vill klaga på en vara som du har köpt på webbplatsen uppmanar vi dig att kontakta oss, varefter vi kommer att behandla din förfrågan.

    8.2 Om vi ​​inte kan hitta en lösning har du även rätt att lämna in ett klagomål till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

    ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174

    101 23 Stockholm

    EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

    9. Immateriella rättigheter

    9.1 Innehållet på webbplatsen samt de produkter som säljs på webbplatsen skyddas av bland annat Les Deux upphovsrätt, design och varumärkesrättigheter samt våra licensgivares upphovsrätt. Det gäller funktioner, mjukvara, texter, bilder, filmer, ljud, varumärken, design och liknande. Du får inte kopiera, modifiera, publicera eller återpublicera material från webbplatsen.

    9.2 Webbplatsens innehåll får inte reproduceras eller lagras. Om du vill använda delar av innehållet på webbplatsen eller annat material som innehas av oss måste du ha tillstånd från Les Deux innan du använder det.

    9.3 Namnet LES DEUX® och märket II® och alla relaterade namn, logotyper, produkter och mönster samt rättigheterna till dessa tillhör Les Deux och får inte användas utan föregående skriftligt tillstånd från Les Deux.

    10. Force Majeure

    10.1 Les Deux är befriat från ansvar för skadestånd och andra påföljder för att fullgörandet av avtalet förhindras, försvåras eller försenas på grund av omständigheter som ligger utanför vår rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till strejker, lockouter eller andra professionella konflikter (oavsett om de involverar vår arbetsstyrka eller andra parter), brister i transportnätverk, naturkatastrofer, pandemier (inklusive COVID-19 i nuvarande kända former samt eventuella framtida varianter som kan uppstå och orsaka produktionsförseningar eller leveransutmaningar), krig, upplopp, civila oroligheter, avsiktlig skada, efterlevnad av lagar eller myndighetsförordningar, regler, bestämmelser, svårigheter att få godkännanden, speciella import- och exportlicenser, olyckor, haveri av anläggningar eller maskiner, energibrist, brand, översvämning, storm eller vårdslöshet från leverantörers eller underleverantörers sida ("Force Majeure"). Vid leveransförseningar i händelse av Force Majeure kommer du att bli kontaktad omgående.

    11. Vår användning av dina personuppgifter (Privatlivs- och integritetspolicy)

    11.1 Vi registrerar och behandlar personuppgifter om dig för att kunna ingå och uppfylla köpeavtalet med dig. Det innefattar bland annat:

    • Ditt namn
    • Din adress 
    • Ditt telefonnummer 
    • Din e-postadress

    Du kan läsa mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår Privatlivs- och integritetspolicy. som du hittar här: Privatlivs- och integritetspolicy.

    12. Cookies

    12.1 Vi använder cookies på vår webbplats. Läs mer om hur vi använder cookies och samt villkoren om dessa i vår Cookiepolitik som du hittar här: Cookiepolitik

     

     

    Ångerblanket

    Detta formulär ska ifyllas och skickas in till Les Deux om du önskar att utöva ångerrätten.

    Till [ange det aktuella företagets namn, fysiska adress, faxnummer och e-postadress]:

    Jag/Vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) frånträder mitt/vårt (*) köpeavtal avseende följande varor(*) / tjänster(*)

    - Beställdes datum (*) / Mottogs datum (*)

    - Konsumentens namn (ditt namn) 

    - Konsumentens adress (din adress)

    - Konsumentsignatur (din signatur) (endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)

    - Datum

    (*) Stryk det som inte gäller.